NUMMER 26 GAAT OVER LIEGEN - Reisverslag uit Hogsback, Zuid-Afrika van asstrid - WaarBenJij.nu NUMMER 26 GAAT OVER LIEGEN - Reisverslag uit Hogsback, Zuid-Afrika van asstrid - WaarBenJij.nu

NUMMER 26 GAAT OVER LIEGEN

Door: Astrid

08 November 2008 | Zuid-Afrika, Hogsback

De eerste Nederlanders zijn gaaf: Tessa en Cordelia. We genieten enorm van Hogsback. Ze hebben hier mooie hikes naar de watervallen. Het is geweldig. We gaan samen met Nacho (een spanjaard/bask) die daar werkt, een hike doen. We vertrekken om 11 uur. We komen bij de eerste waterval aan om 12.30, en ons plan was om de 3u durende hike te doen, maar we vergaten om lunch mee te nemen. Nacho liep alleen het eerste uur met ons mee. Hij liet ons zitten bij een mooi plekje, en ging terug. Wij volgde hem stiekem na 10 minuten, hadden lunch in het dorpje, en liepen terug naar het hostel. Pinety die ons verwelkomde was verrast omdat we zo snel terugwaren. We vertelden allemaal verschillende verhalen, omdat we ons schaamden dat we de hike niet hadden afgemaakt, maar de waarheid was dat we gewoon geen zin hadden om de hike helemaal af te maken. Omdat we toch erg graag ook de laatste waterval wilden zien, zijn we daar per ongeluk met de auto heen gereden…. Daar zijn we naar beneden gelopen en weer omhoog, voor de foto’s
Pinety vertelden we toen we terugkwamen het ‘echte’ vehaal: Tessa had water gedronken van de waterval, en het was niet goed gevallen, dus ze kreeg explosieve diarree. We moesten dus langs het hostel om te verschonen. Pinety, naief als ze is geloofde alles. Toen we het ’s avonds aan Nacho het echte echte verhaal vertelden was hij errug teleurgesteld.

Met Tessa en Cordelia hadden Dean en ik zo’n connectie dat we hen hebben overtuigd samen met ons naar Cintsa te gaan. Ze moesten er even overna denken, maar uiteindelijk werkte het toch. Ze gingen mee, naar Buccaneers Backpackers (ik moet ook vertellen dat de hostels hier ontzettend goed zijn, in elk dorpje is wel een backpackers, en het is allemaal even goed tot nu toe, zelfs de mensen waarmee ik op de kamer slaap, geen kotsers, extreme snurkers of iets dergelijks…) We hebben daar over het strand gewandeld, en de volgende morgen paard gereden.

Direct daarna zijn we vertrokken naar de Coffee Shack in Coffee Bay (zonder C en T), daar heb ik gesurfd, en er was een cops and robbers party (hell yeah) We hebben hier wel een massive hike gedaan, er was ook de kans om van cliffs te springen…

Net 10 minuten geleden afscheid genomen van Dean, het was stom. Als je twee weken met elkaar reist is het toch jammer. Maar ook wel goed, want om gister in Durban te komen was een hell. Meneer kan namelijk niet kaartlezen. Of hij zegt 2m voor de afslag dat dit de afslag is… Whaaa… We leken wel een getrouwd koppel.

Omdat het gister de laatste avond was zijn we uitgegaan. (Bizarre was dat we Tessa en Cordelia random in de shoppingmall tegenkwamen, zij nodigden ons uit) Na het afdroppen van de auto, namen we een taxi richting Tessa’s huis. We doen maffe drink spelletjes, en we moeten voor de nachtclubs anders aangekleed worden. Dean moet een kraagje, en ik moet nette schoenen en een nette top. Dean heeft alleen gympen aan, dit is lastig, omdat we dat niet kunnen lenen. Cordelia komt met het goede idee om sokken over z’n schoenen aan te doen. Ik krijg hakjes, waar ik blaren van heb, maar ze stonden me zo goed Ik ga dit vaker doen.