NUMMER 25 GAAT OVER AFGELOPEN WEEK - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van asstrid - WaarBenJij.nu NUMMER 25 GAAT OVER AFGELOPEN WEEK - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van asstrid - WaarBenJij.nu

NUMMER 25 GAAT OVER AFGELOPEN WEEK

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg

02 November 2008 | Zuid-Afrika, Wilderness

Het gaat allemaal heel hard! Dit is zo’n saai en toen en toen verhaaltje. Ik kan er ook niets beters van maken, mensen. Nog 18 dagen en ik ben thuis

Sinds het rijden op een struisvogel heb ik al heel wat meer gedaan! Samen met Dean hebben we er al 1300km opzitten. Momenteel zitten we in Hogsback. Het is hier prachtig. Ze zeggen dat Tolkien hier z’n inspiratie van de Hobbit heeft opgedaan. Heel veel bos, wat we de laatste week niet echt hebben gezien. We hebben gekanoed in Wilderness, we hebben er al heel wat hikes opzitten, naar de grootboom in Stormsriver (heel bijzonder, heel dikke boom, wel 8 mensen in de omtrek, eigenlijk wat het niet zo speciaal, maar ja, we vroegen naar een wandeling voor zonsondergang, en dit was de optie. We moesten eerst een heel stuk langs de snelweg lopen, dat was echt suf, maar gelukkig was het laatste stuk, echt cool!).

We zijn in Wilderniss ook naar een grot geweest. Het was ongeveer een kwartier lopen over een verlaten spoorrails. Aan het einde moesten we door een tunnel, en aan het einde van de tunnel was een soort van grot, maar het was gaaf, helemaal versierd met schelpen. Heel cool :) Je zou niet zomaar verwachten dat dat naast een dode spoorlijn ligt. Er was een man die ons door de grot rondleidde, James. Van binnen was het helemaal versierd met mobiles, en andere dingen gemaakt van schelpen. Het was een soort snoepfabriek waar je terecht komt. Waar je zou willen wonen als klein kind! Foto’s zeggen meer, maar die komen later… Aan het eind van de rondleiding bood hij ons een kopje boerenthee aan. Dit was op het vuur gemaakt. Het smaakte nogal gerookt. Ik was de enige die het helemaal had opgedronken. Dean moest halverwege ‘naar de wc’ en liet het kopje staan, en Leo heeft de planten er mee water gegeven. Ik rookte nog een uurtje na van dit kopje thee.

Dean heeft de bungee jump gedaan, en ik vond het heel interesant om er gewoon naar te kijken… Daarna naar Jeffreys bay. Het hostel lag pal aan het strand. Ik word hier helemaal gek van Dean. Ik doe al het rijden omdat hij geen rijbewijs heeft. En we zitten continu op elkaars lip, hij steelt m’n gesprekken met z’n bungeejump verhalen, en lacht heel hard om z’n eigen grappen. (het is natuurlijk helemaal niet zo erg, want we vinden elkaar best aardig, maar we zien elkaar 24/7) Dit moet dus anders. Hier in J-Bay gaat dat goed, we ontmoeten allebei leuke mensen, en we doen ons eigen ding. Ik doe inkopen bij Billabong en heb voor echt weinig geld (jullie moeten weten dat de rand erg gunstig is op dit moment, het was eerst 1 euro is 10 rand, en nu is het 1 euro is 13.50 rand) Voor 50 rand heb je een billabong shirt, en 100 rand heb je een short of een lange broek. Mijn backpack puilt nu dus uit Na twee nachtjes hier, relaxen, sandboarden, en zwemmen in de zee gaan we verder. (Ik ontmoet ook Verena uit Duitsland, waar ik wellicht verder mee ga reizen al ik Dean gedumpt heb in Durban 7 november.)

We rijden ’s avonds naar Addo Elephant park. Geweldig. Een kudde van wel 200 olifanten te zien wassen, in je eigen huurautotje te zitten, en daar gewoon een half uur naar te kijken is echt een hele ervaring. Ze lopen gewoon langs je auto, zonder moeite. We zagen daar ook zebra’s, apen, springbokken, buffels, struisvogels en meer. Het was helemaal tof.

We rijden na Addo een paar uur verder door voornamelijk townships, en we gaan naar Hogsback, waar we dus op dit moment zitten. Ik ontmoet voor het eerst Nederlanders. Ik heb er wel heel veel gezien, maar nu hebben we het ook echt gezellig. Hiervoor heb ik ze maar gewoon vermeden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2010

Little Leiden

02 Februari 2010

Leuven en Mechelen

26 Juli 2009

Iceland

09 Mei 2009

WC's in Finland

03 Mei 2009

Koninginnedag VS Vappu

Actief sinds 22 Sept. 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 13143

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: