WC's in Finland - Reisverslag uit Helsinki, Finland van asstrid - WaarBenJij.nu WC's in Finland - Reisverslag uit Helsinki, Finland van asstrid - WaarBenJij.nu

WC's in Finland

Blijf op de hoogte en volg

09 Mei 2009 | Finland, Helsinki

Dat het raar is dat de sloten van de wc’s in Finland de verkeerde kant op draaien. Als het slot van de deur aan de linkerkant zit, moet je in Nederland naar links draaien om de deur op slot te doen. In Finland is dit bij de meeste toiletten dus omgekeerd. Dan moet je dus naar rechts draaien. Dit heb ik dus twee weken gedaan, dus nu ik weer terug ben in Nederland moet ik weer helemaal wennen!

In Finland hebben ze in de wc’s vaak ook een douchekop hangen. Ik denk dat dat is om je billen mee schoon te maken na een grote boodschap. Maar ik had het nog nooit eerder gezien. Ook heb ik het niet gevraagd aan mijn Finse medestudenten. Dit moet ik eigenlijk nog doen.
Ik had zoiets nog nooit gezien/gehoord/gebruikt, dus ik dacht, ik kan Finland niet verlaten zonder die douchekop te gebruiken om mijn billetjes eens flink schoon te wassen na mijn toieltbezoek. Het was een hele aparte ervaring. En ik denk niet dat het helpt in het uitsparen van wc-papier. Maar schone billen had ik wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2010

Little Leiden

02 Februari 2010

Leuven en Mechelen

26 Juli 2009

Iceland

09 Mei 2009

WC's in Finland

03 Mei 2009

Koninginnedag VS Vappu

Actief sinds 22 Sept. 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 13126

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: