NUMMER 27 GAAT OVER DE DRAKENSBERG - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van asstrid - WaarBenJij.nu NUMMER 27 GAAT OVER DE DRAKENSBERG - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van asstrid - WaarBenJij.nu

NUMMER 27 GAAT OVER DE DRAKENSBERG

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg

13 November 2008 | Lesotho, Maseru

Dit schrijf ik weer vanuit Durban. In de tussentijd ben ik naar Drakensberg gegaan. De Drakensberg ligt op de grens van Lesotho en Zuid Afrika. We komen in een lodge/backpackers, waar een kerel, Adrian ons het hostel laat zien: Jaccuzi, klimwand, sauna, bar, pooltafel, zwembad. Bijna alles is gratis. Als een schoolmeester vertelt hij ook wat voor toers we allemaal kunnen doen. Hij vertelt dat we morgen naar de hoogste watervallen in Afrika gaan, en dat we dinsdag naar Lesotho gaan. Ik ben er helemaal klaarvoor.

Maandagmorgen vertrekken we met een groep van 20 man naar de watervallen. Het blijkt een hike te worden van zes uur, met lunch in het midden. Het uitzicht is geweldig. Op de top maak ik springfoto’s. http://picasaweb.google.com/Asstrid85
Na de wandeling is het etenstijd, en jaccuzitijd. Ik zit daar eerst alleen, maar al snel komt Speedo Stephan naast me zitten. Hij gaat als een idioot. Hij neemt een duik in het zwembad, en warmt weer op in de jaccuzi. Als hij eruit is word ik vergezeld door Adam. Aan mannenaandacht geen geklaag hier. Na drie uur rimpelen, en naar onweer te kijken (hoogste aantal onweer dagen in een jaar in dit gebied) is het tijd om meer cocktails te drinken naast de jaccuzi. We vinden het dan ook niet zo’n probleem om later de avond terug te lopen door de regen naar de dorm (voor de goede orde, ik heb nieuwe vrienden gemaakt, Maaike en Manon uit Nederland, Adam en Gayle uit UK en Stephan uit Duitsland. En dan hebben we natuurlijk nog Holly die al sinds Coffee Bay met me meereist. Ik word zo langzamerhand wel een beetje simpel van haar. Dat heb je soms).

Volgende dag is het Lesotho tijd, met 12 man gaan we in een minibus richting grens, hobbelige weg. Heel hobbelig. En dan bij de grens krijgen niet eens een stempel! Maar het is een hele ervaring. We zien een community, een school met erg verouderd materiaal, en we zien rotstekeningen van de oude nomaden. Erg interessant. We krijgen een hele uitleg over het volk dat daar en de ruilhandel. Een rode vlag is vlees over, een groene is groente te veel en een witte of een gele vlag wil zeggen dat er alcohol is. Wij gaan dus drinken. Met de hele groep gaan we naar binnen en een van de huisjes. Daar zitten we allemaal in een circel, en gaan er grote halveliter emmers rond. Het smaakt niet echt naar het mooi blonde heldere bruisende bier dat ik gewend ben. Het is wit, met stukjes en het smaakt zoet en zuur. Misschien wel een beetje naar kots.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Lesotho, Maseru

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2010

Little Leiden

02 Februari 2010

Leuven en Mechelen

26 Juli 2009

Iceland

09 Mei 2009

WC's in Finland

03 Mei 2009

Koninginnedag VS Vappu

Actief sinds 22 Sept. 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 13145

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: