NUMMER 23 GAAT OVER SKINNY DIPPEN EN SLANGEN - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van asstrid - WaarBenJij.nu NUMMER 23 GAAT OVER SKINNY DIPPEN EN SLANGEN - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van asstrid - WaarBenJij.nu

NUMMER 23 GAAT OVER SKINNY DIPPEN EN SLANGEN

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg

22 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Afgelopen weekend was m’n laatste weekend, dus dat moest gevierd worden. We gaan de berg oversteken. ’s Ochtends vroeg om half 8 staat Dominique voor de deur. Babett en Dom maken sandwiches terwijl ik in bad lig. Samen met Hugo haal ik Marian, mijn collega op in Oranjezicht, en we rijden naar Camps Bay. Daar laat ik Hugo achter, en gaan we met z’n vieren in Babett’s auto. We rijden naar Kirstenbosch, de botanische tuinen hier.

We wilden Skeleton Gorge beklimmen, en deze route is alleen te beginnen in de botanische tuinen. We beklimmen een geweldige route door het bos. Dit is veel mooier dan wat ik eerder beklommen heb (Platteklip). Met ladders, over grote keien, gestoord door jeugd met muziekspelende mobiele telefoons bereiken we de top. Onderweg stoppen we voor de nodige pauzes. De oudjes hebben dit nodig (Dom=38 en Babett = 37)

Bovenaan gekomen zien we zand, dit wordt Tafelberg zand genoemd, het is heel fijn, en het komt door erosie (correct me if i’m wrong) We hebben uitzicht over mooie waterreservoirs. Het is vandaag ook lekker warm, beneden is het 30 graden en op de top is het zo’n 10 graden koeler (20 graden dus voor de rekenwonders).


In een eenzaam hoekje kruipen we onder een hek door, raken we onze voeten kwijt in verrotte boomstammen en bereiken uiteindelijk het water. Daar komt Marian op het geniale idee om te skinny dippen. Dit is natuurlijk almachtig prachtig om te vertellen aan je vrienden in Kaapstad (= Ik heb met mijn zweetgat in jouw drinkwater gezwommen…) Na een aantal pasanten, en Dom die schreeuwt, hij kan ons toch niet zien he??? Zijn we gaan lunchen.


Na de lunch hebben we ons weer in het zweet gewerkt. We lopen over de top, en waden ons door de paden die een beetje overgroeid zijn met gras. Ik loop nu even achteraan, en ik hoor iets achter me, ik zie nog net snel een slang (waarschijnlijk een boomslang) oversteken, ik geef een gil… Dan moeten we nog aan de andere kant van de berg naar beneden: Kasteelspoort heet deze route. De zon was keurig met ons meegedraaid, en stond dus lekker op ons hoofd te branden. Heerlijk. En ik loop dit keer achter Marian. Ze schrikt op een gegeven moment terug, gilt niet, maar ze ziet een puffadder. Ik zie nog net een zwart met gelige dikke korte slang in de bosjes kruipen. Ik ben te laat voor een foto….
Beneden staat Hugo in de brandende zon op ons te wachten (ik had hem vanmorgen toch echt in de schaduw gezet) We besluiten maar naar Camps Bay te gaan. Met vier vrouwen in Hugo vertrouwen we op onze parkingangels. We krijgen zowaar een parkeerplek dichtbij het strand (Je moet nagaan dat het Packt is met autos tot in de 6e paralelstraat, en juist voor onze neus komt er een gaatje vrij.

Met onze bikini’s (dit keer wel) gaan we het koele (8 gr) water in van Camps bay (ik kan niet wachten tot ik in de Indische Oceaan me mag onderdompelen…) We zijn er na een paar keer dippen toch wel klaar mee. We drogen op, eten ons welverdiend ijsje, en parkeren onszelf op de bank thuis (na natuurlijk de auto aan de andere kant van de berg te hebben opgehaald!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2010

Little Leiden

02 Februari 2010

Leuven en Mechelen

26 Juli 2009

Iceland

09 Mei 2009

WC's in Finland

03 Mei 2009

Koninginnedag VS Vappu

Actief sinds 22 Sept. 2008
Verslag gelezen: 1224
Totaal aantal bezoekers 13149

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: