NUMMER 20 GAAT OVER ASTRID OP EEN BOYS HIGH SCHOOL - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van asstrid - WaarBenJij.nu NUMMER 20 GAAT OVER ASTRID OP EEN BOYS HIGH SCHOOL - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van asstrid - WaarBenJij.nu

NUMMER 20 GAAT OVER ASTRID OP EEN BOYS HIGH SCHOOL

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg

06 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Afgelopen maandag had ik eens wat anders te doen dan op de praktijk zitten, en kijken hoe andere fysio’s hun werk doen. De vrijdag ervoor had Graham (biomedicus) gevraagd of ik mee wilde helpen met een schoolevenement waterpolo. Om daar fysio te spelen. Met mijn gedachten bij mijn basisschooltje ga ik erheen.

Op de weg ernaar toe vertelt Graham mij dat het de prive-school SACS- boys high is. De oudste jongensschool in Kaapstad (1856 ofzo). De jongens die ik moet gaan behandelen zitten in het laatste jaar (metric/matric?) van hun middelbare school.

Ik loop braaf achter Graham aan naar de gymzaal, in deze zaal zijn de jongens aan het chillen en voorbereiden voor de wedstrijden (lees: pokeren met hun vriendinnetjes en beetje hooghouden met een bal)
Er zijn enkelen met blessures Begin intermezzo fysio’s- bursitus epicondilitus medialis, verrekte nek, verrekte biceps brachii caput longum –einde intermezzo En een aantal die het gewoon lekker vinden om gemasseerd te worden. Ik ben hier maar voor een dag, denk ik, en zo’n kans krijgen ze natuurlijk niet elke dag (en ik ook niet, maar dat lees je verderop ), dus ik heb er ook een aantal een massage gegeven. Gedurende m’n behandelingen komen ze af en toe dingen vragen: "Can I get something for you ma’m?" en als ik klaar ben met behandelen. "Thank you, ma’m" Check m’n picassa http://picasaweb.google.com/Asstrid85/ voor de foto’s van m’n geimproviseerde behandelbank, de gymzaal, de omkleedhokken (Alo-ers: je staat echt versteld wat daar goedgekeurd wordt!)

Verder heb ik de hele dag een beetje waterpolo gekeken, en na twee wedstrijden had ik dat eigenlijk wel gezien. Ik ging op andere dingen letten. Er vielen me een paar dingen op:
Als eerste dat er eigenlijk alleen maar ‘white people’ waren, zowel in publiek als in het water. Er waren scholen van over heel Zuid Afrika (Johannesburg, Durban, Port Elizabeth) Dus ik verwachtte dat het wat meer gemixt zou zijn, maar er was maar een negertje aan het zwemmen. Later blijkt dat negertjes gewoon niet zo van water houden, en dat dat de reden is dat ze hier dus ook niet waren.
Dan als tweede vond ik het vreemd om te zien dat er geen grammetje vet te bekennen was, ze allemaal enorm gespierd zijn. In een land waar ook veel obesitas gespot wordt, vind ik dat erg interessant om te constateren (Ik constateer dit in de pauze tussen twee voorwedstrijden van de finale. Een optreden van drie jongens, in felgekleurde spido’s die bodybuilding activiteiten uitvoeren).
Ten derde waren de jongens allemaal ontzettend knap. Ik dacht dat ik het bij Ajax leuk had, omdat daar iedereen een lekker lichaam heeft, en een paar ook nog een leuke kop hebben. En hier op dit event, iedereen een lekker lichaam en een mooie kop. Er was gewoon op een heel team geen lelijke te vinden, geen pukkelrug, geen knokige knieen, geen grote neuzen of rare proporties.

Hoe kan dat?

Voor de mensen die nu denken dat ik volkomen krankjorum ben geworden omdat het jongetjes zijn van 17 en 18. Ik heb geen telefoonnummers uitgewisseld, of op plekken gemasseerd waar het bij wet niet mag… En na ja, ik moest genieten toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2010

Little Leiden

02 Februari 2010

Leuven en Mechelen

26 Juli 2009

Iceland

09 Mei 2009

WC's in Finland

03 Mei 2009

Koninginnedag VS Vappu

Actief sinds 22 Sept. 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 13148

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: