NUMMER 28 GAAT OVER KRUGER - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van asstrid - WaarBenJij.nu NUMMER 28 GAAT OVER KRUGER - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van asstrid - WaarBenJij.nu

NUMMER 28 GAAT OVER KRUGER

Door: Astrid

18 November 2008 | Zuid-Afrika, Nelspruit

Gister besloten om naar Kruger te gaan. Met een gids koste het toch al snel R1200. Hier hadden we (Jan, Emily en Steve) geen zin in. Dus, we besloten om een auto te huren, en gewoon op eigen houtje te gaan.

Dit was een heel avondtuur. Om kwart over 4 stond ik naast m'n bed. De meeste dieren zijn namelijk s ochtends vroeg te zien. Om kwart voor 5 vertrekken we. We komen om kwart voor zes aan bij een van de ingangen van het park. De huurauto lekt een gekke groene vloeistof. Jan weet hier gelukkig raad mee, en haalt zijn zakmes te voorschijn. Om 6 uur zijn we in het park (ik eet een ijsje... moet toch kunnen als je al 2 uur wakker bent...)

We komen bij een rij auto's wat betekent dat er iets te zien valt. Gewoon 5 minuten na het ingaan van het park zien we al leeuwen! Gaaf!
We besluiten achter een toergids aan te rijden, en af te luisteren. Maar als hij het over vogels gaan hebben, haken we af. We zijn hier voor de Big 5 gekomen (buffalo, olifant, luipaard, neushoorn en de leeuw) Een is dus al afgestreept. We besluiten de tourguide achter te laten en op eigen houtje verder te gaan. Nog geen 50 meter zien we een olifant, een mannetje. Rustig eten, met z'n slurf zwaaien, en dat omp 20m afstand. Ik zit het dichtste bij de olifant, en ik vind het echt eng, maar het leverde geweldige foto's op! Later hoorde we op de radio dat olifanten wel eens autos opgooien, en dat daar een meisje aan is overleden. Dat je dat ff weet!

We zien een hele tijd geen beesten. We kijken in alle bomen, proberen het luipaard voor ons te zien, maar we rijden te snel, te langzaam, of whatever. We zien geen luipaard. Ook de neushoorn wil hem voorlopig niet worden. Maar na de lunchbreak (om 9u) spotten we de buffel en later ook heeeel in de verte de neushoorn. We vonden dit stom, dus even later besloten we dat we neushoorns nog wat dichtebij wilden zien. Dit lukte! Foto's kunnen helaas niet op deze computer, dus dat komt snel.. (donderdag ben ik al weer thuis....om 9 u kom ik aan op schiphol)